Despre social media

29 iunie 2010

Nu cred ca este om in online care sa nu fi auzit de termenul social media si sa nu stie in mare ce inseamna. In ultimul timp am vazut zeci de articole foarte interesante despre campanile de promovare prin intermediul social media. E adevarat ca social media reprezinta un element foarte puternic, fie ca vorbim despre personal social media sau corporate social media, pentru ca intre cele doua exista o diferenta foarte mare. In Romania, fata de Europa sau America, personal social media a avut o tendinta foarte puternica de marlanie si creionare a unui profil fals, fapt ce se reflecta foarte bine stilul de viata a asa numitelor “pitzipoance” , dar si a “cocalarilor”! Creionarea unui profil fals este una dintre cele mai mari greseli pe care am putut sa o observ in social media. Daca vorbim despre personal social media, ea nu face decat sa prierzi in credibilitate fata de oamenii care te urmaresc. In corporate social media, creionarea unui profil fals duce automat la catalogarea atat a companiei cat si a produselor drept de proasta calitate. Efectul il cunoastem cu toti. In partea de corporate, “foamea” de online a inceput sa se resimta in urma unor campanii foarte reusite, astfel tot mai multe firme, chiar si micute, au inceput sa realizeze cat de puternic este acest element si au inceput sa comunice cu clientii, potentiali clienti, parteneri, etc prin intermediul Blogului corporate, a profilului de Facebook (fie prin cont direct, prezentare oficiala sau grup) si a contului de Twitter. Stim prea bine ca pentru un end-user blogul nu reprezinta decat o sursa de informare si putini sunt cei care scriu, cu toate ca numarul posesorilor de blog in Romania a crescut enorm de mult fata de perioada similara din 2007 – 2008, dar blogul reprezinta cea mai simpla si mai ieftina metoda de promovare si comunicare(in acelasi timp tot mai multe comunitati online au inceput sa se “sudeze”). Fata de o campanie BTL de exemplu, campanile online au mai multe avantaje majore, printre care: pot fi targetate dupa un anumit profil al vizitatorilor, cu toate ca in Romania, doar blogurile ce depasesc 2000 – 3000 de vizitatori unici pe zi reusesc sa isi creioneze un profil aproximativ al vizitatorilor sau cazul blogurile de nisa ce sunt orientate prin obiective specifice, pot acoperiio “raza” de oameni foarte are(cazul hi5 ce are undeva la cateva milioane de conturi), etc.


Pe partea de corporate una dintre greselile majore pe care le-am vazut a fost inscrierea campaniei pe TOATE retelele de social media disponibile(chiar LinkedIn ), cu toate ca obiectul campaniei nu avea nimic relevant pentru a fi promovat in acele retele. Inteleg ca “foamea” e mare, insa nu tot timpul poti obtine un efect foarte bun printr-o infuzie mare. Sunt elemente ce trebuie luate foarte serios in seama si tinut cont de ele. Am vazut campanii foarte faine promovate prin trei elemente(Blog, Facebook si Twitter) ce au prins foarte bine si la care evaluarea a fost enorm de buna. E adevarat ca tine foarte mult si ce fel de ambasadori folosesti, dar cred ca tine mai mult de modul cum comunici. Aici fac o paralela cu profilul din personal social media unde de exemplu postezi un intrebare, iti raspund 50 de oameni dar tu nu iei in considerare doar 10 pentru simplul fapt ca ii cunosti personal pe acei oameni. Iti spun ca a doua oara poate mai ai 25 de raspunsuri dar a treia oara o sa mai ai doar cele 10 si alea nu sunt sigure!

Cred ca anul 2010 va fi anul in care online-ul si campaniile din online se vor dezvolta foarte mult in Romania!

Share on FacebookShare on Facebook

Share and Enjoy:
  • Twitthis

Entry Filed under: Personal. Posted in  Personal Etichete: , , , , , , , , , , , , .



Leave a comment

hidden

(insereaza codul din stanga)

Some HTML allowed:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


TARA FASHION

TaraFashion.ro te imbraca on-line istet si ieftin



TaraFashion.ro te imbraca on-line istet si ieftin

Trender

trender

Social Media Summit

Particip la Social Media Summit

BestJobs

Bestjobs.ro

Toate Blogurile

toateBlogurile.ro

ZeList

GoingUp!

web analytics

Feeds

șase...presa!

Vrei sa fii la curent cu acest blog? Adauga adresa ta de e-mail. La fiecare actualizare vei primi o instiintare.


etichete

EnterClick.ro


Weblog

Toate drepturile rezervate Weblog.ro

X